Logotyp Unii Europejskiej
INFOLINIA
Ikona, element graficzny, symbolizujący telefon
A A Ikona, element graficzny, symbol oka. To aktywny przycisk, który włącza wysoki kontrast strony

Całodobowe wsparcie psychologiczne

Wsparcie psychologiczne w czasie epidemii

  • Pomocą psychologiczną dla osób w kryzysie związanym z zagrożeniem epidemicznym czy kwarantanną służą psychologowie, którzy dyżurują pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta.
    Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800-190-590 możemy poprosić o przekierowanie rozmowy do dyżurującego przez całą dobę psychologa.
  • Ta szczególna forma pomocy skierowana jest do osób w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą odosobnienie, odczuwają stres lub lęk wywołany sytuacją zagrożenia epidemiologicznego. W takiej sytuacji wystarczy zadzwonić pod bezpłatny, całodobowy numer Telefonicznej Informacji Pacjenta i poprosić o połącznie z psychologiem.
  • Specjalista w trakcie telefonicznej rozmowy, przeprowadzi konsultację oraz w razie potrzeby wskaże dalszą ścieżkę postepowania np. konieczność konsultacji psychiatrycznej lub diagnozy pod kątem ewentualnej terapii.

  • Psychologowie, dyżurujący w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta, są dostępni przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Wsparciem będą również służyć psychologowie PZU Zdrowie, którzy posiadają bogate doświadczenie w udzielaniu zdalnej pomocy psychologicznej.
  • Telefoniczna Informacja Pacjenta - infolinia, pod numerem której  można uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem, jest od początku epidemii jednym z głównych narzędzi komunikacji. Do tej pory konsultanci odebrali rekordowa liczbę - ponad pół miliona połączeń, z czego 300 tysięcy dotyczyło kwestii związanych z SARS-CoV-2.

Prezes Adam Niedzielski - Narodowy Fundusz Zdrowia

Bardzo się cieszę, że w trudnym czasie pandemii infolinia NFZ okazała się tak powszechnym i tak potrzebnym narzędziem komunikacji dla setek tysięcy Polaków. Dlatego reagując na zgłaszane potrzeby poszerzamy jeszcze zakres usług infolinii oferując wsparcie psychologiczne dla dzwoniących - przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Każdy kto będzie miał potrzebę rozmowy o swoich problemach może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem - podkreśla Adam Niedzielski, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

  • Od początku funkcjonowania infolinii liczba telefonów wzrastała z tygodnia na tydzień, dlatego też, aby zachować płynność odbieranych połączeń sukcesywnie zwiększano liczbę konsultantów. Początkowo było ich ok. 100, teraz w szczytowych godzinach telefony odbiera ponad 300 osób. Wsparciem służą pracownicy call center innych instytucji oraz firm. Już wkrótce do tego grona dołączy grupa kilkudziesięciu wolontariuszy Polskiej Federacji Szpitali, która będzie wspierać funkcjonowanie Telefonicznej Informacji Pacjenta, udzielając odpowiedzi na pytania dotyczące SARS-CoV-2.
  • Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a z konsultantami można połączyć się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.

Czytaj także:

Bądź na bieżąco:
miniaturka

Ważne komunikaty

W związku z dużym wzrostem liczby zachorowań i pogaraszającą się sytuacją epidemiologiczną bądź na bieżąco z nanowszymi komunikatami NFZ i MZ

więcej Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Przychodnia Elbląska 35 nieczynna

W dniu 28.10.2020 r. przychodnia zdrowia będzie zamknięta

więcej Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Punkty pobrań materiału biologicznego w kierunku zakażenia wirusem SARS-CoV-2

Masz objawy zakażenia i skierowanie od lekarza na wykonanie testu? Wykonaj go w naszych punktach pobrań

więcej Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Metody zapobiegania zakażeniu koronawirusem i kwarantannie

Spradź jak uchronić się przed zakażeniem koronawirusem oraz co powinieneś wiedzieć o kwarantannie

więcej Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Bezpieczni w czasie epidemii

Bezpieczne korzystanie ze świadczeń opieki zdrowotnej oraz zasady profilaktyki - cykl 10 filmów

więcej Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Kwalifikacja Pacjentów wg systemu TRIAGE w walce z koronawirusem

Pobierz i wypełnij ankietę przed przybyciem do przychodni celem skrócenia procedury wstępnej

więcej Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Krótsza kwarantanna

Od 2 września 2020 kwarantanna i izolacja domowa wynoszą 10 dni. Sprawdź kiedy może być przedłużona

więcej Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści
miniaturka

Wznowione usługi

W związku ze stopniowym znoszeniem ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 wznawiamy kolejne wybrane usługi

więcej Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści

Logotypy programu zrealizowanego z dofinansowaniem z Unii Europejskiej
Logotyp: szybka terapia onkologiczna Logotyp: NFZ Logotyp: Rzetelna Firma

Copyrights 2011-2020 Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa-Żoliborz. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałow w całosci lub w części bez zgody właściciela jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich.

Projekt i wykonanie


Logo Agencji PR PReal’s

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies więcej Ikona, element graficzny, strzałka w prawo z aktywnym linkiem do treści na temat specjalistycznych usług